9 September

Veilig sporten, dat wil jij toch ook?

De competitie is nu echt voor alle MHCZ-teams gestart, en de spirit is ok! Om de competitie fijn en veilig te houden, zijn er de volgende zaken om rekening mee te houden:

Geen bitje? Geen wedstrijd of training.
Het dragen van een goed passend bitje is verplicht. Zonder bitje mag je niet starten aan een wedstrijd of trainer. De coach of trainer is dan verplicht je van het veld te sturen. Ben je je bitje vergeten? Bij de bar kun je natuurlijk altijd een bitje kopen. Wil je een bitje op maat? Kom dan op 22 september naar de 'bitjesdag', zodat je met een goed passend bitje kunt spelen. Wel zo veilig.

Geen beenbeschermers? Geen wedstrijd of training.
Scheenbeschermers zijn een vast onderdeel van het wedstrijdtenue. Ook scheenbeschermers zijn verplicht, om ernstige of minder ernstige beenblessures te voorkomen.

Geblesseerd?
Als je tijdens een training of wedstrijd geblesseerd raken, dan is de directe schade die hier uit voortvloeit gedekt door een verzekering. Via de KNHB zijn we met alle leden verzekerd door middel van een ongevallenverzekering. Check in voorkomende gevallen of je hier gebruik van kunt maken. Neem voor het maken van een afspraak, contact op met  [email protected]. Hij zorgt dan voor afwikkeling van schade voor zover deze gedekt is.

Hoofdletsel opgelopen?
Heb je hoofdletsel opgelopen door hockey? Meld dit dan bij [email protected]. Door dit te melden bij de KNHB, krijgen zij nog meer beeld bij de veiligheidsriciso's van het hockeyspel.

Bestuur MHCZutphen