12 Februari

Scheidsrechters en oefenwedstrijden

Fluit met fun!
De voorbereidingen voor het nieuwe seizoen zijn in volle gang. Veel wedstrijdtijden zijn bekend en scheidsrechters worden ingedeeld. We vragen scheidsrechters ook oefenwedstrijden te fluiten. Help elkaar om het fluiten in Zutphen positiever te maken!

Waarom?
We willen graag dat je het fluiten bij MHCZ als positief ervaart, als onderdeel van je  lidmaatschap. We vinden het ook belangrijk dat je als scheidsrechter goede ervaringen opdoet met het fluiten. En spelers en supporters zien ook graag dat je als scheidsrechter met kennis van zaken en plezier een pot fluit. Heel belangrijk!

Op welke manier?
Voordeel is dat je in oefenwedstrijden als scheidsrechter kunt oefenen zonder de druk van een echte wedstrijd. Je kunt de coach, teammanager of iemand anders vragen om tips. Je kunt de wedstrijd stilleggen om te overleggen of bepaalde technieken uit te proberen. Je kunt ook leren om een speler of supporter feedback te geven. Je kunt van de andere scheidsrechter leren, of je nu ervaren bent of net je kaart hebt gekregen.

Voor wie?
Iedereen kan ingedeeld worden voor een oefenwedstrijd. We proberen je als ervaren scheidsrechter te koppelen aan een minder ervaren scheidsrechter. Als nieuwe scheidsrechter kun je de kunst afkijken bij de ander! Met elkaar kun je oefenen om met meer vertrouwen te gaan fluiten. Of we dagen je als ervaren scheidsrechter uit om een 'moeilijke' wedstrijd te fluiten. En waarom niet? Van het proberen kun je leren. Ga dus de uitdaging aan.

Met elkaar maken we het fluiten leuker!

ps
- Ben je als ervaren scheidsrechter enthousiast over het begeleiden en wil je dat vaker doen? Laat het ons dan weten.
- Vind je het spannend om een competitiewedstrijd te fluiten? Vraag of je ingedeeld kunt worden op een oefenwedstrijd.
- Binnenkort plannen we een 'opfrisavond' voor scheidsrechters (bij minimaal 15 belangstellenden).

Tot ziens op het veld!

MHCZ Arbitrage