24 Maart

Update KNHB - Corona

De volgende update is op de website geplaatst van de KNHB.

Zodra er meer nieuws bekend is, ontvangen jullie weer bericht.

--

De Nederlandse regering heeft op 23 maart de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus aangescherpt. Voor de sport betekent dit dat er tot 1 juni geen congressen, (bij)scholingen, festivals, evenementen en toernooien mogen worden georganiseerd. Het verbod om sport- en fitnessclubs (sportaccommodaties en sportinrichtingen), waaronder zwembaden, sporthallen en sportvelden, open te stellen, staat nog tot en met 6 april.

NOC*NSF is met het ministerie van VWS in overleg wat een en ander praktisch betekent, bijvoorbeeld voor sporten in de buitenruimte en voor de competities. De KNHB blijft de richtlijnen van het RIVM volgen, net als de adviezen van het ministerie van VWS/NOC*NSF. Zodra we meer informatie hebben, zullen we dit vanzelfsprekend delen op onze website en met de verenigingen. Verenigingen die vragen hebben, verwijzen wij graag naar de veelgestelde vragen onder dit artikel.