19 November

Sparen voor het waterveld

Sparen voor het waterveld

Met elkaar sparen wij voor het waterveld. Maar waarom sparen wij daar ook al weer voor?

Bij MHCZutphen vinden we het belangrijk dat onze spelers zich kunnen ontwikkelen. Hiervoor volgen wij de ontwikkelingen in de hockeysport op de voet. Het wordt steeds belangrijker om de techniek van het hockeyen op waterveld te beheersen. Daarom willen wij dat zoveel mogelijk spelers op waterveld kunnen hockeyen. Om aan deze wens te voldoen is een tweede waterveld een absolute must.

De velden van MHCZutphen zijn van de gemeente. Voor het onderhoud en de vervanging van de velden zijn wij dan ook aangewezen op besluitvorming van de gemeente Zutphen. Zodra veld 1 door deskundigen afgekeurd wordt, gaat de gemeente dit veld vervangen voor een semi-waterveld. Om veld 1 voor een waterveld te vervangen moet MHCZutphen het verschil in investering betalen tussen semi waterveld en een volledig waterveld. De ALV heeft in 2016 besloten hiervoor te gaan sparen. Leden betalen daarom een toeslag van € 25 per seizoen per lid op de contributie (uitgezonderd zijn de G-hockey en de Benjamins).

Wij zijn met de gemeente in gesprek over de vervanging van veld 1. We koersen hiervoor op de zomer 2021. Dit is het moment waarop, zoals het er nu naar uitziet, veld 1 vervangen wordt. Ons ‘spaarpotje’ is tegen die tijd hopelijk voldoende gevuld om de bijdrage voor het waterveld te kunnen betalen. Hoe mooi zou het zijn dat wij aan het eind van dit seizoen het tweede waterveld feestelijk in gebruik kunnen nemen?

Bestuur MHCZutphen