28 Mei

MC4 weer kampioen!

MC4 voor de tweede keer kampioen dit jaar!

Nadat de MC4 eerder dit jaar al ongeslagen kampioen in de zaal werd met een overtuigend doelsaldo van +77, wordt ook de voorjaarscompetitie 2019 afgesloten met een kampioenschap.

Op zaterdag 18 Mei 2019 werd de MC4 -na zelf met 5-2 van HCHN MC3 te hebben gewonnen- onverwacht al kampioen omdat Deventer, die toen op nummer 2 in de poule stond, haar wedstrijd verloor. Zo werd de kampioenswedstrijd die we op 25 Mei hadden verwacht te moeten spelen niet meer dan een plichtpleging.

De kampioenswedstrijd tegen Apeldoorn werd thuis gespeeld in een speciaal kampioensshirt met op de voorkant "Kampioen 2019”en op de achterzijde de namen van de speelsters. Onder aanmoediging van familie en bekenden begonnen de kampioenen onwennig aan het duel. Onderdeel van het spel van de MC4 is het continu onder druk zetten van de tegenstander waardoor deze geen tijd krijgt om oplossingen te bedenken. Waar dit het hele seizoen voor het grootste gedeelte goed lukte, was de concentratie in het eerste gedeelte van de eerste helft even weg. Maar onder luide aanmoediging van coaches, trainer en ouders kwam de MC4 steeds beter in haar spel en werd er gerust met een voorsprong van 3-0. Zonder groots te spelen, maar wel met de gebruikelijke volledige inzet van de speelsters liep de MC4 steeds verder uit op het arme Apeldoorn dat er uiteindelijk met een 8-0 nederlaag nog genadig van afkwam.

Na de wedstrijd werden de speelsters, coaches en trainer gehuldigd, en werd er (alcoholvrije) champagne gedronken. Nadat de kampioenen een ererondje langs de fans aan de zijlijn hadden gelopen, werd het kampioensfeest vervolgd in de kantine. Onder het geluid van Queen’s meestbekende nummer " We are the champions” is met slagroomgebak het tekort aan koolhydraten snel gecompenseerd en genoten de speelsters gezamenlijk na van het succesvolle jaar.
Indien er op zaterdag 1 Juni gewonnen wordt van de huidige nummer 3 in de competitie, Ares, houdt de MC4 haar sterke serie van 23 keer winst op rij vast, iets waarop de speelsters, ouders en begeleiders van het team maar wat trots op zijn!