20 November

Onze talenten uit JC1

Daan en Gijs, onze talenten uit de JC1

Wat zijn wij trots op Daan en Gijs. Beiden zijn geselecteerd voor het KNHB opleidingsteam U14 jongens- Regio Noord. Wij spraken Daan en Gijs over deze geweldige prestatie.

"Het was een spannend begin van het seizoen” zegt Gijs. "Geselecteerd worden voor het opleidingsteam was echt mijn grootste droom. " Ook Daan vond de selectierondes heel spannend, hij vertelt"we begonnen de selectie met heel veel C-spelers uit onze regio. De selectie vond plaats op Hattem, elke ronde vielen er spelers af. Gelukkig bleef ik samen met Gijs over. Ik ben heel gedreven om hoger te gaan spelen. Mijn achternichtjes hockeyen in Jong Oranje, ik weet dus dat het mogelijk is. Mijn grootste droom is om later in het Nederlands Elftal te spelen.”

Zowel Daan als Gijs zijn ooit begonnen met hockeyen omdat ze gingen kijken bij een hockeywedstrijd. Daan zag zijn neef in de zaal hockeyen. Hij vond het hockeyen direct leuk. "Het is veel minder fysiek dan voetbal, niet van dat trekken en duwen. Bij hockey gaat het om techniek en snelheid.” Gijs heeft vroeger heel kort op voetbal gezeten. Daarna heeft hij verschillende sporten geprobeerd. Toen hij zijn broer en een goede vriend zag hockeyen wist hij het, hij wilde gaan hockeyen. Gijs was 8 jaar toen hij begon met hockeyen.

Daan en Gijs spelen allebei in de JC1. Dit team speelt nu zo’n 3 jaar samen en is heel succesvol. Gijs vertelt "Als Corona er niet tussen was gekomen hadden we waarschijnlijk IDC gespeeld. Dit is de landelijke competitie van de C jeugd. Een hele ervaring moet dat zijn om bijvoorbeeld op het Wagener stadion te hockeyen. Helaas ligt nu de competitie stil en zijn er ook geen wedstrijden met de selectie.”

Wij feliciteren Daan en Gijs met hun selectie en hopen dat de competitie voor iedereen weer snel van start gaat. Natuurlijk blijven wij Daan en Gijs volgen.