8 November

Fietsen in het donker

Het is al weer snel donker, en dat betekent dat je goed zichtbaar moet zijn, op de fiets of scooter.

Fietsverlichting werkt niet
We zien rondom de hockeyclub momenteel teveel fietsers die hun verlichting niet op orde hebben. Eén van de lampjes of allebei de lampen zijn kapot, waardoor je als MHCZ-ers niet zichtbaar bent op met name het Jelle Zijlstrapad. Héél gevaarlijk! Zorg samen met je moeder en/of vader dat de verlichting gemaakt wordt. En als je dit zelf niet kunt doen.... ga naar een fietsenmaker in de stad. Wel zo veilig!

Ouders, zet de auto op de parkeerplaats
Er zijn ook MHCZ-fietsers die met de auto worden opgehaald. Fiets achterop de drager, jij als MHCZ-er comfortabel in de auto. Héél gemakkelijk en fijn dat je niet in het donker hoeft te fietsen. Verzoek aan ouders: zet de auto op een parkeerplaats en bindt dan de fiets op de auto. We zien te vaak dat ouders de auto voor de ingang zetten, en dan de fiets erop binden. Héél gevaarlijk. Niet doen dus!