2 Oktober

Wel hockey, geen toeschouwers

De komende weken mogen er géén toeschouwers aanwezig zijn bij de trainingen en wedstrijden. Ook moet het clubhuis gesloten zijn. Dit nieuws is voor iedereen bekend.
Als MHCZutphen doen we er alles aan om C-19 geen kans te geven, en vanzelfsprekend werken we mee aan het naleven van deze regels. We hanteren daarom een paar uitgangspunten:

Geen toeschouwers
  • toeschouwers van bezoekende clubs worden niet toegelaten; we laten maximaal 5 begeleiders toe van bezoekende clubs (coaches en/of rij-ouders), dringend verzoek aan gasten om niet ineens met 11 auto's een team te vervoeren!
  • toeschouwers van MHCZutphen worden niet toegelaten; alleen de coaches (maximaal 2) van MHCZutphen mogen op het complex.
  • MHCZ-spelers komen zo veel als mogelijk met de fiets zodat toeschouwers buiten op de parkeerplaats worden voorkomen.
  • begeleiders kunnen buiten een kop koffie/thee pakken, voor zichzelf, en hanteren daarbij de hygiĆ«neregels; het is de bedoeling dat koffie wordt genuttigd op/rond het veld, met de afstandsregel!
  • spelers kunnen na afloop een bekertje water pakken en lopen met het bekertje water dan direct door het complex af.
  • scheidsrechters krijgen op wedstrijddagen wel een muntje, kunnen dit inwisselen voor thee/koffie of bewaren voor een volgende wedstrijddag.
Captains en Barcommissieleden
  • Captains en Barcommissieleden zijn op competitiezaterdagen aanwezig om alles in goede banen te leiden. Ze zijn herkenbaar aan de gele hesjes. Hulpouders zijn allemaal uitgepland, zodat er zo min mogelijk mensen op het complex rondlopen. Zij worden binnenkort weer ingepland.

We gaan er vanuit dat iedereen soepel meewerkt bij het naleven van de regels. We hopen ondanks de vreemde situatie, dat er heel veel mooie wedstrijden gespeeld worden.