13 November

Update C-19 maatregelen

Tijdens de persconferentie van vrijdag 12 november zijn nieuwe maatregelen afgekondigd, helaas raken deze ook de hockeysport. De nieuwe maatregelen zijn ingegaan per 13 november 18.00 uur. Voor de volledigheid hebben we ze op rij gezet:

• Iedereen mag sporten in de buitenlucht (trainen en wedstrijden spelen) zonder CTB.
  • Iedereen van 18 jaar en ouder moet een geldig CTB kunnen tonen voordat het clubhuis, het terras en andere gebouwen op het sportcomplex betreden mogen worden, inclusief de kleedkamers en toiletten.
  • Voor iedereen tot 18 jaar geldt de CTB-verplichting niet! Kinderen kunnen dus gewoon gebruik maken van alle faciliteiten, zonder CTB.
  • Ben je beschermd tegen corona en heeft je huisgenoot corona? Lees dan de richtlijnen van het RIVM goed door. Je hoeft niet in quarantaine, maar laat je wel testen!
  • Publiek is zowel bij amateur- als professionele sport niet toegestaan. Alleen mensen die functioneel aanwezig moeten zijn, kunnen toegang krijgen tot de complexen. Denk hierbij aan coaches, scheidsrechters, strikt noodzakelijke rijouders en verenigingsfunctionarissen.
  • Het horecagedeelte in clubhuizen mag tot 20.00 uur open zijn voor iedereen die op de vereniging aanwezig mag zijn.
  • In het horecagedeelte van het clubhuis en op de terrassen zijn vaste zitplaatsen
  • Wedstrijden en trainingen zijn ook na 20.00 uur toegestaan.
  • Houd je – als je niet aan het hockeyen bent – aan de 1,5 meter afstand (vanaf 13 jaar).
    Ook langs de lijn, tijdens de line ups, in de dug-outs of tijdens een bespreking op het veld.